Navbar


søndag den 8. januar 2012

Attack Dag 1

Samlet vægttab: 0 Kilo
Første dag i min Dukan Kur. Jeg føler mig motiveret og klar. Jeg har læst bogen "The Dukan Diet" af Pierre Dukan færdig for et par dage side, har sorteret mine tanker omkring den og er nu klar til at gå igang. Hvis du har lyst til at følge mit projekt, eller selv ønsker at hoppe med på vognen, må du meget gerne bruge min side som inspiration - og jeg ville blive glad for kommentarer og links til dig :o)

Jeg starter dagen med en Dukan Oat Bran Galette, den første opskrift i bogen. Er meget spændt på at smage denne mærkelige pandekage, som viser sig slet ikke at være så mærkelig. Den smager faktisk godt, er nem at lave og har en del anvendelsesmuligheder. Ville smage skønt med røget laks på til en gang frokost - og den kan fint bruges som substitut for en Tortilla pandekage hvis man senere skal have tortillas med familien.

Til frokost spiser jeg en omgang Tunsalat som den er. Jeg føler mig ikke sulten, hverken før eller efter frokost, og det er jo et godt tegn :o)

Til aftensmad får vi Marineret Indisk Kylling som er en opskrift fra "The Dukan Diet" Den er lidt farveløs - men smags indtrykkene er mange på grund af krydderierne og man kan spise sig mæt. Til aften har jeg dog lyst til hygge, og trangen er svær at ignorere. Jeg tager derfor en portion Creme fraiche 0,2%, tilsætter en ½ tsk vaniljesukker og spiser dette som en slags dessert - og det smager fint og frisk og tilfredsstiller min trang til hygge.

Så alt i alt går jeg i seng med en tilfreds følelse efter dag 1. Er spændt på at se, hvad vægten viser i morgen. Man skal forvente et vægttab mellem ½ - 1 kilo på den første dag i Attack Fasen, som hovedsageligt består af væsketab. Jeg forventer at skulle være i Attack Fasen i ca.  8 dage, da jeg skal tabe omkring 20 kilo i dette projekt :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar