Navbar


torsdag den 26. januar 2012

Cruise Dag 11

Armene i vejret for i dag var jeg forberedt på, at det var en PV dag, og havde derved grøntsager klar til morgenmaden... Det lyder mærkeligt, jeg ved det. Jeg kigger i køleskabet og finder en rest stegt kylling og det bliver så også tilbehør til dagens portion Røræg på en PV dag. Udenfor vinduerne rusker stormen, så vi sidder lidt længere og hygger ved morgenbordet - inden tiden tvinger os til at komme ud af døren.

Til Frokost får jeg en portion salat og hertil en Dukan Muffins med kyllingepålæg. I dag har jeg medbragt et af de store glas fra hjemmet på job. Jeg kan bedre holde overblik over, hvor meget vand jeg får i dagens løb, hvis jeg drikker af disse glas, idet jeg ved med sikkerhed at de indeholder 300 ml - hvilket betyder at jeg skal drikke 5 glas om dagen - og det er jo nemt at holde styr på..!

En eller anden tarvelig leverandør kommer forbi med en forsinket julegave - og 1-2-3 så småspiser alle chokolade og bolcher i stor stil. Og selvfølgeligt står de 1,5 meter fra min plads i kontoret. Jeg siger dig, det er en udfordring. Jeg prøver at ignorere lyden af knitrende, raslende slikpapir - og de små glædesudbrud, når nogen finder noget godt i skålen - og det lykkes mig 100% ikke at falde i...! Da jeg går hjem, klapper jeg mig selv på skulderen og er stolt..!

Aftensmaden bliver spist hos min mor, da det jo er Torsdag - og den faste dag i ugen, hvor vi mødes til mad hos hende. Det er en stor lettelse i hverdagen, fordi vi begge som regel har en lang dag om torsdagen. Hun har kogt skinke, lavet grøntsager - og flødekartofler til familien. De ser godt nok lækre ud - men jeg tager ikke nogen..! Tænker at jeg kan klare 30 minutter med flødekartofler foran næsen, når jeg har udstået 5 timer med slik-gnaskeri..! Og i morgen skal jeg på vægten..!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar